El Nostre Equip - Escola Infantil Pas a Pas

EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU

L'equip educatiu de la nostra Escola Infantil Pas a Pas està format per professionals qualificats, amb amplia experiència en el sector educatiu i animats per la il·lusió de fer realitat el nostre Projecte Educatiu propi, un gran projecte especialitzat en els més petits. No només volem cuidar als vostres fills i filles, sinó que volem educar-los gaudint en tot moment del desenvolupament a través del joc, la manipulació, l'experimentació i l'afectivitat. Som una escola per als més petits!.

El nostre projecte educatiu té com a objectiu fonamental el desenvolupament de les competències, habilitats i capacitats dels nens, és a dir, aconseguir el desenvolupament integral, tant a nivell d’aprenentatges com a nivell humà i emocional, responent a les necessitats personalitzades dels infants.

Mitjançant una metodologia activa i vivencial, amb una atenció al desenvolupament psicomotor individualitzat i grupal, l’educació per a la Salut, l’educació emocional, tenint en compte l’atenció a la diversitat i fomentant la coeducació, etc.

Amb el nostre projecte d’Educació per a la Salut fomentem els bons hàbits d’alimentació, higiene, son, l’actitud positiva i la importància de fer exercici a diari, per això realitzem circuits neuropsicomotors diàriament.

I tenim un projecte de música personalitzat a cada aula, on l’objectiu principal és gaudir plegats i passar una bona estona mentre aprenem a comunicar-nos amb el llenguatge que va més enllà de les paraules, la música! Utilitzem diferents propostes i jocs musicals on cantem, ballem, toquem i escoltem música.

El nostre equip educatiu està format per educadors infantils amb una sincera vocació pel més apassionant dels reptes: l'educació dels vostres fills!

També hi formen part de l’equip educatiu la nostra psicopedagoga i l'equip pediàtric de L'Hospital de Nens de Barcelona donant suport a la nostra tasca en quant a l’assessorament i orientació, tant als professionals que formem part de l’equip educatiu, com a les famílies, per aconseguir que estiguin sempre sans i feliços.

Per a nosaltres és molt important establir un vincle sòlid i continu amb les famílies, ja que creiem que aquesta relació escola-família és molt important pel desenvolupament de l’infant.

Per això disposem d'una agenda electrònica, on tots els dies informem a les famílies sobre com han passat el dia els nostres petits. I també tenim l’agenda electrònica, on les famílies que ho desitgin poden rebre cada dia aquesta informació al mòbil, juntament amb fotos, notificacions, circulars informatives, etc... Són innovacions tecnològiques que posem a l’abast de les famílies.

Realitzem tutories individuals durant tot el curs, cada cop que tan les famílies com l’escola ho creuen necessari, entrega del material realitzat pels nostres alumnes cada trimestre, butlletins trimestrals de seguiment, etc.

També realitzem diferents xerrades i conferències sobre l'evolució dels vostres fills/es tant amb la psicopedagoga com amb l'equip de pediatria. I a la classe dels nadons, també fem xerrades-tallers amb els pares sobre diferents temes de criança i activitats juntament amb les famílies per resoldre dubtes i donar orientacions.

I celebrem un munt de festes en les que les famílies comparteixen amb el seu fill/a una estona a l'aula, celebració de festes tradicionals, participació conjunta en el Carnestoltes, Nadal, Sant Jordi, el dia del pare, dia de la mare, dia dels avis, etc... coneixent de primera mà el seu desenvolupament a l'aula.

També afavorim la relació amb l’entorn a totes les classes, a través de diferents activitats on potenciem el coneixement cultural, les nostres tradicions, etc. I organitzem un munt d’activitats on les famílies podeu entrar a l’escola a explicar-nos contes en altres idiomes, explicar-nos de què treballeu... I amb els més grans de l’escola fem sortides mensuals relacionades amb el centre d’interès de la seva aula.

CAMINEM SEMPRE JUNTS